Aug 9, 2018

Review : Breast Pump Cimilre F1..

Hello gais!! Assalammualaikum... Entry hari ni aku nk buat review sikit pasal breast pump baru aku.. Sebelum ni masa Umar Baihaqi aku pakai double bp autumnz Passion.. Itu bp pertama aku so aku rasa itulah bp terbaik yang ada la dalam dunia ni..haha

Bila bby Uwais Anaqi lahir stil guna bp tu tapi masuk minggu kedua pakai dia dh buat hal..mula2 sebelah rosak..oh yea autumnz passion ni ada dua motor ye.. jadi bila sebelah rosak sebelah lagi stil function.. Mula la rutin aku menggoogle segala jenis bp dan membelek review dari blog ke blog.. Maka terpaut la aku dengan brand autumnz jgk..tapi autumnz serene..ehh mcm xboleh move on plk ngan brand tu.. Dan ada kawan suggest ambik spectra S9..tapi biler compare harga mmg la serene lebih ekonomi..

So aku target la dua jenis bp tu tapi stil mencari review2 yang menyakinkan lagi..Nak beli brg mahal gais mana leh main rembat je.. Akhirnya aku decide pergi Pump On The Go Bangi..Kat sna korang boleh test bp yang ada so berbaloi la beli mahal.. Dalam kepala otak aku masa tu just target nk try serene dgn spectra s9 tu je..

Tapi malangnya masa tu dekat kedai stok spectra S9 baru je habis.. pembantu kedai tu terus suggest aku Cimilre F1 dia kata lebih kurang mcm spectra s9 sbb sama kilang.. Dan yang paling penting murah dari s9.. So aku pun try la dan rasa berkenan terus grab.. 


Harga set bp sahaja RM 529 tapi masa tu ada promosi dengan sepasang handsfree dapat harga RM659... Handsfree tu law kau beli asing harga dia sebelah je RM100.. Masa tu aku xpikir dah nk pakai ke tak handsfree tu nnti..aku grab dulu pakai x pakai kemudian pikir..Dan yang lagi berbaloi ad free gift dari Pump On The Go yang korang boleh pilih..So aku pilih cooler bag, ice brick dan storage plastic..

Apa yang best dengan Cimilre F1?? Best gais!!! lagi best dari Autumnz Passion..

1. Part nak basuh tak banyak
2. Kecik dan ringan je.. Senang kau nk bawa pergi keja letak lam hand bag je pun bole gais..
3. Double breast pump so jimat masa untuk ibu bekerja sekali pam dua-dua belah setel..
4. Didatangkan dengan 2 mode iaitu massage (skala 1-5) dan expression (skala 1-10)
5. Mode yang boleh setting skala dia berapa lama kau suka.. Mcm aku aku suka pakai mode massage skala 3 sampai aku dapat let down refleks then aku tukar mode expression skala 4.. dah 15 min aku pam aku tukar balik ke mode massage skala 5 then expression naik ke skala 5-8..syok boleh ikut suka kau berapa lama kau nk berada di skala tu..
6. Tak bising.. korang bole pam kat work partition je..org pun xperasan ko tengah mengepam..
7. Standard neck..Korang boleh pam terus masuk dalam storage bottle..macam aku aku simpan dlm plastic storage sbb jimat ruang di freezer..
8. Juga didatangkan dengan handsfree beli time promosi jimat..best xpayah pegang2 sambil menaip kat depan pc pun kau boleh mengepam xpayah hilang2 pun..

Kesimpulannya Cimilre F1 mmg best gais..so pada ibu ibu yang dalam misi mencari bp masukkan Cimilre F1 dalam list anda okey...

No comments: