Aug 6, 2018

Deep Freezer Untuk Stok EBM..

Hello gais!! Assalamualaikum...satu hari dua entry ni..haaa tepuk!!kan aku ckp bnyak benda nk tulis..so bila ad masa ni aku tulis la.. Of kos la dah jadi mak mak ni entry kau pun pasal jadi mak la kan.. aku just nk share deep freezer yang aku beli utk simpan stok ebm aku..
 
Alhamdullilah bila dh anak dua ni cam dah pndai sikit la aku nk adjust mcm mna nk pam susu..pandai dh nk guna pam..dan aku start pam utk kumpul stok awl jgk la..masa dalam pantang lgi tpi dh ujung2 pantang gak la...masa umar dlu dh bpe ari nk keje baru la nk simpan stok..pastu susu sikit stress..haaa tepuk!! so kali ni aku nekad pam susu awl..
 
Tapi....hah ada la tapi nya..tapi nya aku kan cuti bersalin kat umah ibu aku..so nk bwk stok merentas laut ni...tpi aku xpikir tu dlu..aku pikir kumpul dlu..mcm mna aku bwk stok naik flite??ala senang je next enry aku crita..
 
So fokus crita deep freezer aku dlu kay..bila dh start kumpul susu ni lama2 syok pulak..walaupun xda la bnyak sgt dpt sekali pam tu tpi alhamdullilah la aku rasa ckup.. Bila stok ebm mkin bertambah sampi penuh peti ais umah ibu aku smpai dia nk beli lauk pun pikir bnyak kali sbb xda tempat n tkut bercampur dgn susu aku dan episode pening aku pun bermula sbb kt rumah aku peti ais satu pintu je kecik lak tu..
 
Nak tak nak aku mmg tekad nk kumpul stok utk bby uwais so aku decide mmg kena cri deep freezer utk simpan stok ebm..maka aku pun mula la menjelajah dari blog ke blog utk tgk review dan pengalaman ibu2 lain..Mmg ramai yg beli deep freezer utk simpan stok ebm haa makin semangat aku gais..harga lain kira..so aku kerah en cinta ati pergi servay segala jenis kedai letrik yg ad kat KK sana..
 
Servay punya servay punya servay jumpa la chest deep freezer jenama MIDEA

Lebih kurang mcm ni rupa dia..tinggi dekat pinggang aku kecil dan comel mcm aku jgk..harga dia kat KK RM589 tapi dapat Rm560
 
Tapi aku demand dah jumpa cm gitu nk cam lain...sebab aku terbekenan deep freezer yang pintu bkak depan mcm peti ais tu..pastu ada rak2..cm comel je n senang sikit aku nk susun stok ikut FIFO kan..so aku kerah lagi en cinta hati cari mcm yg aku nak tu..
 


 
Haa mcm gini yg aku berkenan tu..senang kan nk susun..
 
Tapi malangnya xda plk mcm tu kat sini..so aku suruh je la en cinta ati beli chest freezer Midea tu..xkisahlah asalkan freezer dpt simpan stok.. harini hari ke 4 Baby Uwais kat taska..berdebar gais giler x berdebar..tpi nk buat mcm mna kan sementara anak nk besar ini la dugaan dan cabaran nya kan.. 


No comments: