Aug 22, 2015

Persediaan Makanan Pejal Pertama - Umar Baihaqi


Hola readers!!!
yeah kembali lg..
so harini juz nk share pasal persediaan
solid food umar baihaqi..
Die dh 6 bln lebih dah tpi bru hrni berkesempatan
nk share..

So ni kre dkt sbln dah la si manje kau stat makan ea??
No la aku dh stat bg die mkn msa tu nk msuk 5bulan..
Eh2 korang yg bg anak korang stat mkn time dh msuk 6bulan tu jgn nk kondem aku sgt ea..
Bukan ape kdg2 aku menyampah je bc mommy2 yg bjet good2 ble kta org2 yg bg anak mkn awl nie acah2 xberilmu...
siap advise lg ini zaman teknologi xtaw bleh google aje tok tmbh ilmu..
Phuiii sgt!!
kalau kau dh berjaya sgt tgu anak kau 6bulan bru bg makan itu bgus..
Tp xperlu lah nk kata org xberilmu konon2 kau tu ibu cemerlang...

Kadang2 org to bukan xberilmu tp keadaan n bukan semua bby to same..
So msg2 pnye cara la kn..
ok kembali pada topik aku nk crita pasal preparation tp membebel ke lain plak..

Setelah puas mengoogle dan hampir terpengaruh dgn bby food prosessor and bby food blender yg bermcm jnis dipasaran online tu..
Tp nasib bek la iman di dada kuat lg
Drpda membzr bek gunakn benda yg dah ad je kan..

Bila usha2 sudut dindng tempat pengumpulan hdiah kwen dlu ternampak lah blender yg msh dlm kotak lg


Trimas pada yg memberi ni..ble blek blik adiah bnyk pulak dpt blender..btol2 suh aku memblend tanpa henti ke hape..haha

utk storage plak aku beli kat manjeku bangi je...tpi pada sesape mlas nk kua tu on9 besepah google aje..
kat pasaran on9 ad bnyk..
steamer???
oh aku xpkai steamer sbb aku wt bubur je
utk manje aku then blend..

Utk pgn mangkuk die aku pkai tomme tippee
Pnye brand..sudu die siap ad sensor g
law mknan to panas sudu berubah warne jadi kuning..
harga???
oh kira mampu milik la coz aku bekas makanan 
yg bertutup sekali siap dgn sudu..
so nk travel pn bleh pkai kt umah pn bleh pkai
hah jimat khenn...
satu set bekas makanan bertutup berserta sudu
rm30++ la..
ok la kn 2 in 1..

rasanya jo je la peralatan aku
xla semeriah mommy len tu
Tp aku rasa tu pon dah ckup rasanya..

P/s:sape ada resepi tok bubur si manje sila lah share dgn aku..


No comments: