Aug 24, 2015

Baby dan Walker????


Hola Readers!!
sejak dah jadi ibu ni kan
entry aku dah macam mak2 sgt kan..
Eh haruslah nama pon dah jadi mak orang kan
jgn la berperasaan seperti bujang-bujangan kan..
Cehh mcm base mesti nak melalut dulu..
Sebenarnya hari ni nk tulis cket pasal walker..

So selamatkah walker???
aku pasti ramai ibu  yang tertanya2
mahupon yang dalam dilema adakah walker
untuk si manje ni perlu??
Kalau ikutkan aku la
walker memang lansung xda dalam senarai
barangan keperluan untuk Umar Baihaqi..
Tapi bila atok a.k.a pengasuh Umar
dah bising2 suh beli walker sebabnya
si kecik tu dah makin lasak n susah nak bagi di mkn
coz lansung x diam..
Dan bila aku pon mengalami pengalaman berdepan dengan kesukaran
serta kelasakan si tomey to
aku pon mula la berfikir2 dan menservey2 di alam maya ni..
Bukan ape kesian kat atok je..
letih berperang ngan dak tu..

Jadi bila menservey2 banyak pulak keburukan
berwalker ni malah ada negara2 luar
yang dah pon mengharamkan walker..
Ada jugak yang kata walker ni boleh membantu mempercepatkan
proses si manja anda untuk berjalan..
Hey2 ini mitos semata2 ok!!
Berwalker sebenarnya tidak lansung membantu proses berjalan si manje malah sebenarnya tidak selamat sebab si manje bebas ke sana ke sini dan lebih terdedah kepada bahaya..

Tapi ramai ibu2 yang kata lebih memudahkan mereka
untuk buat kerja rumah yang lain
sebab si manje xda la nak berkepit je kan..
Sebenarnya terpulang pada individu jgk
bila dah letak anak berwalker jgnlah pulak
biarkan walker to yang jadi baby sitter ye..

Selepas menservey aku ada terbaca satu review
daripada blog ini 
aku rasa walker yang direview ni sangat menepati citarasa aku
Tapi harga die agak mahal dalam Rm200++
Memandangkan kemungkinan besar aku pon akan berangkat ke K.K
jadi terpaksa simpan dulu hajat coz nak mitak ayah Umar Baihaqi blikan kat K.K nanti..
 lagipon ayah Umar kata nak blikan die walker..
xpe manje dun Worry t ibu tuntut kat ayah..
kikiki...

Buat sementara ni masih dalam dilema
sama ada nak blikan Umar Baihaqi walker biasa2 yang murah
tapi x berapa nk selamat
ataupon blikan Bumbo Seat yang boleh kata mahal jugak
pastu nanti pakai pon xlama coz bila si manje tu besar cket
xmuat pulak..

 
Mcm ni la rupa bumboo seat to..
Haishhh walupon dah puas menservey dan mengkaji
aku masih konpius dan dalam dilema lagi..
Jom la mommy2 yang lain sama2 konpius dgn aku..
Hehe...

No comments: