Jun 13, 2015

Online Shoping : Kemudahan atau Ketagihan??


Hola readers!!!
Bak kata orang sekarang semuanya di hujung jari kan
so nak shoping pon kat hujung jari je..
tekan2 klik2 dpt dh..
taw2 wit dlam akaun dh habes..
haha..

So online shoping ini adakah satu kemudahan atau ketagihan??
Ni geng2 yang kaki shoping online ni
ofkos la sependapat ngan aku kan..
eh eh mestilah kemudahan
Scrol2 klik2 je dh dpt khannn???
hah senang kau...
xpayah buang minyak buang masa..
cuma buang duit aje di alam maya..
kang kalau kelua nk duit minyak lagi
nk cari parking lagi..
Masuk satu tempat masih xjmpe yg berkenan kua pulak 
cari kat tempat len..
last2 balik umah ape benda pon xdpt..
Penat aje dpt..
xhangen kau??
Drebar kau la yg paling hangennya kan..
law sendiri yg jadi drebar kau hangen  la sorang2
hihihi..

Pernah sekali en suami yg nun jauh diseberang laut
ecehh mcm jauh nau kat lua negara sana
kat k.k je pon..
eh kira seberang laut gak la kan??
so aci la to aku guna ayat seberang laut..
hah en suami yg kat seberang laut nk balik mintak wt kek..
aku punye la xda masa nk bli bahan before die balik smpai aku terfikir kenapa la bhan2 bakeri ni xda jual online..
hah amek kau!!
Kalau ada Senang khannnn???

Lagi2 korang2 yang ada si manje ni kan
nk kelua shoping lama2 cm zaman berdua dulu
xdpt dh la kn..
buatnya si manje kau wt hal..
terus blur..
 ape yg kau nk cri pon xjmpe dh
last2 balik aje ler..
tpi seb bek la si manje aku agak berkrompomi
dapat gak la aku shoping kat shoping mall..
lagipon en suami kurang berminat sgt shoping online..

Tapi, tapi, tapi, tapi
eh banyak tapi dah kenapa..
hah disebalik kemudahan shoping online ni..
aku rasa boleh jadi satu ketagihan...
dulu aku memang xbpe nk yakin membeli belah
atas talian ni..
mcm iye x iye je..
dah la kena bayar dulu..
Buatnya dh bayar barang xsampai..
kan ke naya to..
tapi yela perasaan ingin mencuba to ada kan..
try la sekali wt..
eh eh ble dh sekali nk jadi dua kali eh tiga kali plak sampai aku rasa eh aku ni addict online shoping ke hape??

Kadang2 benda xpenting pon kau beli..
Mula tu konon2 nak window shoping di alam maya la kan..
hah window shop alam maya x sama cm window shop realiti bhai..
law kau kelua sebulan sekali je la kot..
tapi law dh nama kat alam maya ble2 masa pon boleh dah to keje kau asik nk window shoping je..
tahan ke pandang aje..
last2 pm plis..
login on9 banking..
terbang dolar kau..
Ni sbb dah addict penye pasal la ni..
Hehe..

Pada aku online shoping ni memang memudahkan
tapi bleh jadi satu ketagihan jugak..
so pandai2 la kita mengklasifikasikan
keperluan membeli belah atas talian kita..

P/s:aku nk bli kasut manje aku dekat ig naralioushouse..5 pasang free postage..sape nk join lagi kasi cukup 5pasang??? Ini mudah ke addict??phuiitt sgt kn???hahaha



No comments: