May 14, 2015

Flash Kad Pertama Umar Baihaqi!!!


Hola readers!!!
yeah update lg..
Almaklumlah skrg xpyah tgu adap pc pon 
Dh bleh update..
Time ksh cinta utk adiah terbek ni...
ok2 ckup tu selingan je..
hehe

okeh arini nk story pasal flash kad pertama si tomey aku...
sebenarnya ak xpernah taw pon
Ape itu flash kad atau dalam bhasa melayunya
kad imbas la kn..
Aku xtw pon kewujudan flash kad ni..
smpai la trjumpa dlm blog mana ntah aku pon xigt..
sejak2 ada si manje ni
Memang aku rjn mengoole info untuk perkembngn si manje..
Al maklumlah permata ati pertama eksited die len mcm cket la kn...
harap2 sampai yg kedua ketiga keseterusnya 
Aku terus istiqamah la..

So berbalik pada flash kad
katanya boleh bermula seawal usia 3 bulan..
ok manje dh nk msuk 4bulan so kte harus stat dah..
sekurang2nya satu sesi setiap hari 
nk lebih pon xpe..
10 minit setiap sesi lebih pon boleh
bergantung pada penerimaan si manje korang la...
Mcm si manje ak nk dpt 5 minit to pon
Dh ckup brsyukur..
Dan satu sesi tunjukkan dlm 5 kad..
kurang pon boleh..
aku tnjuk 2 huruf je bru..
Tu pon manje aku dh ilang fokus..

Kesabaran yg tggi sgt diperlukan saat korang bermain flash kad dgn si manje..
biasanya si manje ni memang cpt hilang fokus..
Dpt plak yg dh pndai berlari tu..
semoga kte bertabahla yee..
kesulitan masa kini adalah untuk kesenangan masa hadapan..
Ecehhhh...

Aku pon dh beberapa mgu gak cri flash kad ni..
bnyak book store dh msuk tp xda..
Tgh musim flash kad ke ape skrg??
tpi mlm td akhrnya jumpa gak kt mph bookstore alamanda..
Trus rushing blik xsbr nk tnjuk kt manje..
nampak x eksitednya kt situ..
haha

Meh nk share cket flash kad yg sempt aku sambar


siap ad marker..so law si manje korang
Dh pndai conteng2 to boleh bg marker n folow gris pts2..



see ada warna2 menarik kn??



Tgk semagat manje Aku tgk kaler2 smpai mencapai2
konon2 nk pgg la to..



Jgn la snap pic adik ibu..
Adik ilang fokus la..
hehe...
Jom la same2 kte men2 dgn flash kad
yeah!!
chayokkk2 ibu!!





No comments: