Nov 28, 2018

Review : Autumnz Baby Food Processor...

Hello gais!! Assalammualaikum.. Entry harini nk review sikit baby food processor yang baru sebulan guna tu.. Sebenarnya dari zaman abang Umar lagi aku teringin nk pakai food processor ni tapi sebab masa tu ada je blender baru yang tak pernah guna so kuburkan je la hasrat tu.. Sekarang bila turn adk Uwais alang-alang memang nk kena beli blender kan so baik beli food processor je terus.. 

Baby food processor ni ada banyak jenis dari murah sampai la ke mahal... Ada 2 in 1, 3 in 1 dan 4 in 1.. Yang 4 in 1 ni boleh steam, blend, defrost dan reheat.. Yang aku beli ni 2 in 1 je boleh steam dan blend terus.. Harga pun mampu milik sangat kalau korang bukak shoopee n lazada harga cuma RM179.00 siap ada free gift macam-macam.. Dapat food storage, food feeder dan ada lagi la lain sila tgk sendiri sbb aku x beli on9 memandangkan kos postage je dekat RM50.. Aku beli kat kedai kalau kt KK ni mgkin la mahal sikit aku dapat paling murah harga dia RM184.00 dan xda free gift pun..

Sangat best untuk ibu2 yang nk jimat masa .. Bukan ibu pemalas okey..Tapi ibu2 yang bijak..haha.. Kalau nk buat puri tu just potong je kecik2 bahan dan masuk kan dalam jar dia.. Isi air dalam tempat yang aku tanda anak panah tu.. Pulas je ikut arah jam berapa lama korang nk steam.. Bila bunyi ting!!! Pulas ikut lawan arah jam untuk blend dan terhasil lah puri yang halus..



Kelebihan?? Tak payah susah-susah keluarkan steamer zaman tok nenek dlu..nanti nk membasuh steamer lg nk membasuh blender lagi dah satu hal.. Part nak basuh pun x banyak ad 3 je.. Penutup jar, jar dan pisau dia.. Nk basuh pisau tu mohon hati2 ye tajam tu.. Lebih bagus dh pakai terus basuh pisau dia sbb law dah kering lagi payah nk basuh..

Aku ni jarang jgk pakai steamer dia sbb aku jarang buat puri.. Untuk adk Uwais aku selalu buat bubur masak atas dapur nak blend baru pakai food processor tu.. Saje tukar method pemakanan dia sbb dulu abang umar start dengan puri so makin besar jadi picky eater payah tol mkn nasi badan sekeping xcukup berat.. 

Alang-alang boleh lah share bubur adk Uwais skali :
1. Bubur kosong
2. Beras + lobak merah
3. Beras + ikan bilis
4. Beras + brokoli
6. Beras + Brokoli + Ikan Bilis
7. Beras + Lobak merah + ikan bilis
8. Beras + Kurma
9. Beras + ikan bilis + bawang + bayam
10. Beras + ikan tuna + sawi + bawang
11. Beras + ayam + lobak + bawang

Banyak lagi yang ibu-ibu boleh cuba ikut kreativiti dan kerajinan masing-masing.. Kesimpulannya disini food processor ni mmg berbaloi untuk beli.. Kalau yg ada modal lebih sikit boleh beli yang mahal sikit.. So make sure ibu-ibu yang tengah eksited nk bagi anak makan tu masukkan food processor dalam senarai hajat anda..


No comments: