Dec 16, 2013

PJJ...


Hola Readers!!!
yup today topic is PJJ..
apa itu PJJ??
Pendidikan Jarak Jauh..
atau lebih dikenali sebagai part time study
oleh generasi sekarang ni la..

Aku nk wat PJJ??
yup mmg nak sgt sambung study
tapi masalahnya kos aku
teknologi makanan law nak sambung xpat wat part time
mmg kena full time..
sbbnya kos ni bnyak melibatkan aktiviti dalam makmal..
Ada yang sarankan sambung je la kos lain
yang leh wat part time..
tapi law x related watpe nk sambung kan??

Dah 2 pe motif aku cte sal PJJ
law bukan aku yang nak wat PJJ??
hah!!
PJJ dari sudut aku ialah
Perkahwinan Jarak Jauh
tau lebih dikenali sebagai
pasangan hujung minggu!
wakakaka
(sila lah benggang)
hehe~~

Wat masa sekarang aku dan Si cinta ati
masih berjauhan..
sowang melaka sowang putrajaya..
ujung mggu je la dapat berjumpa..

Dan Si dia dalam proses untuk mintak transfer ke sini..
harap ad rezki dia kat sini..
Tapi apa pun aku stil bersyukur..
walaupon kami PJJ
tapi jarak yang memisahkan xla sejauh mana..
nak dibandingkan dengan pasangan2 weekend len
yang lagi jauh..
yang aku dengar ad sowang taiping sowang pahang..
malah dalam keluarga aku sendiri
sowang di kedah sowang di kuantan..
jadi kami seharusnya bersyukur
jarak kami tidak terlalu jauh..

Bila berjauhan selepas bergelar suami istri
adalah satu perasaan yang sgt berbeza
kalau nk dibandingkan dengan zaman2 cintan2
n fasa pertunangan dulu..
bila si cinta ati nk balik
sedih dia len mcm..
(sila meluat)
haha~~

Tapi apa yang positifnya
bila jumpe sekali sekala mcm ni..
membuatkan kami lebih menghargai
masa2 bersama..
hope die pat tukar secepat mungkin..
pasni law ad rezki dpt transfer sini..
jangan muak lak tgk muka aku je kan..
haha~~

 

2 comments:

Anonymous said...

Insyaallah.... Wish u guys happy till jannah. Nasib baik melaka, my sis, husb die kat miri. Xpe jauh2, akn sentiase jd mcm newly wed. Kan best?? Yg penting doa yg terbaik n tabah.. Good luck, sis! :)

Isyane Syamimi Ishak said...

Yup btol..sentiasa rasa cam baru kwen je..hahaThanks atas kata2 semangat :)