Jun 12, 2012

Hanya Mereka Yang Berada Dalam Lingkungan Yang Memahami

Hola!!
kembali lagi aku setelah sekian lama menyepi
sepi bukan bermakna aku  biar
bersawang dan berhabuk
aku sentiasa jenguk cuma
xberkesempatan untuk mencoret
aku dah ketandusan idea..

Tiba2 ak terimbau balik kenangan
masa blaja dulu
ramai yang tanya study kos ape??
bile aku jwab teknologi makanan
mesti dowang ckp ooo pndai msk la ni??
ooo leh la bukak kedai mcm ni?
wahh lehh jadi chef la ni...

aku rasa kwn2 seangkatan aku pon
mesti ad pengalaman sebegini rupa
mula2 dulu aku ckp jugak la
bukan kos fod tech ni bukan takat masak2 je
ktowang blaja pasal nutrisi makanan
mikribiologi, kimia makanan
peralatan berteknologi dalam industri makanan
ataw lam kata len berkaitan dengan lab la

Tapi lama2 aku cm malas dah nk terangkan 
ape itu teknologi makanan
law dowang ckp
ooo pndai msak la ni??
haah aku iye kan aje
oooo bleh bukak kedai la ni??
insyaallah kan aje
wahh leh jadi chef la ni??
doakan2 je la ye..
aku dah penat nk terangkan

Pada aku hanya mereka yang berada 
dalam lingkungan sains makanan mungkin mengerti
jadi cukuplah sekadar mereka yang mengerti..

No comments: