Sep 4, 2011

Apa crita Kalaw dihari Raya yang Mulia masih Ada yang Putus saudara

Hola!!!!
menjelang hari isnin berakhir la ahad
bermakna berakhir jugak la cuti rayo
aduhai maleh ea pulak nk kojo esok
dah cuti lama sgt ni nk nek kje blik dah berat je rasa

Tahun ni xda gambar raya la
pasal kamera aku xda bateri haha
menumpang je la kat kamera owang len nk tgkap2 gmbar ni

Biasa kalaw cte pasal raya msti ad sesi
bersalaman smbil bermaafan kan
time ni la nk kunjung mengunjung mengeratkan silaturahim
tapi ada jugak di hari yamg mulia ni
berlaku pergaduhan la
masam2 muka la sampai yang putus saudara pon ad

Aku nk share la satu peristiwa yang terjadi
berdasarkan pengalaman owang la
sbb aku dah xda wan (nenek)
jadi aku xda pengalaman menjaga wan aku

kowang msti bse dengar kalaw wan ataw atok ataw kedua2nya
dah makin uzur dan tak mampu nk tinggal sndri
mesti anak2 akan bergilir2 mengambil tugas menjaga ibu bapa
tapi tidak semua mereka yang sanggup menjaga
ibu bapa yang dah mula uzur 2
pasti ada sahaja antara mereka yang berdolak dalih
untuk menjaga ibu bapa
sehingga timbul pergaduhan
dan mula la putus saudara la mcm2 lagi
ble kte renung balik nmpaknya
kata2 ibu mampu menjaga 10 owang anak
tapi 10 owang anak belum tntu mampu menjaga seorang ibu
btul2 terjadi di dunia realiti ini

Aku cuma berharap satu hari nnti
aku tidak lah bergelar
anak yang tidak mampu menjaga ibu 
sedangkan saat aku membesar hingga kini
aku masih dalam jagaan ibu yang sangat sempurna..

No comments: