Jul 5, 2011

Nilai dalam Kisah...

Hola!!!
hari ni kje malam
xdapat tgk hawaii five-0
part yang last2 ni best pulak
tapi xda hal la
astro kan ulangan berbelas kali
sampai nek muak pon leh tgk balik nnti
hehe ~~

Semalam kelua dating dgn en Si cinta hati
bajet nk tgk Transformer la
tapi malangnya tiket sold out
sume dah pakat2 booking
kuciwa sungguh aku
last2 layan la KL Gangster
2 pon sbb en si cinta hati nk tgk sgt cte 2
tapi ok la puas hati gak
lagi2 tgk watak banggang zizan 2
sumpah lawak
haha ~ ~

Lam crita 2 yang aku kagum
cara dowang bersahabat
memang kaw2 pnye sahabat
snggup berbunuhan
untuk tuntut bela kematian sahabat
mcm malek balas dendam atas kematian Fadil
dan juga macam mna ajib
sentiasa membantu malek bila malek asik kna serang je
walaupon malek 2 bukan lagi dalam group dorang
tapi nilai persahabatan dorang sgt tinggi

Dan satu lagi babak
yang aku rasa ada cam menyentuh hati
bila jai lalu tepi kaki lima
dan nmpak 2 orang budak mengemis tido kat tepi jalan
dia masukkan duit lam kocek budak 2
mungkin duit 2
dari sumber yang tidak betul
tapi cara die menyampaikan rasa ihsan 2
menunjukkan yang gangster juga
masih ada belas kasihan dan peri kemanusiaan..



Berbalik pada kisah nilai persahabatan tadi
sebab itula aku kata hawaii five-0
final season ni best
sebab btol2 nampak betapa danny
dan steve mc garret 2 mementingkan persahabatan
scene bila steve kena tahan polis
kerana tuduhan menembak gabenornya sendiri
ayat yang buat aku kagum
"hey sabar aku akan keluarkan kau dari sini"
sedangkan dalam masa yang sama
bekas isteri danny tgh tggu die di airport
untuk keluar negara
die boleh lupa istri die sebab sahabat die
macam la law bini die branak kwn die yg anta
pergi hospital pulak kan
hehe ~ ~




Satu lagi crita
yang aku rasa cam terkesan jugak la dihati
(Chewah kejadahnya ntah)
Csi New York
lam episod 2
Mac taylor 
yang muka die mcm2 ala2
FM kat kilang aku ni je
tapi Mac Taylor lagi hensem la
berbalik pada kisah Mac Taylor tadi
lam episod kali ni
die hampir ditembak
pistol memang dah depan2 muka die
tapi bila penjahat 2 tarik picu
peluru sangkut dan die pon terselamat
kejadian 2 memberikan kesan pada diri dia
die jadi tak fokus dalam meeting
dan tiba2 die buka balik satu fail kes lama
yang dah 9 tahun tak diselsaikan
semua rakan sekerja die pelik
tapi dowang usahakan sampai kes itu pon settle
lepas habis kes 2
baru aku faham kenapa die nak selesaikan
satu kes yang masih belum selesai 2
sebab die beranggapan
tuhan masih belum ambil nyawa die
sebab die masih belum selesaikan kerja die
akhirnya selesai jugak kes yang
dah 9 tahun di tepi meja die 2...




No comments: