May 8, 2011

Hari2 pon Hari Ibu....

Hola!!!
sempena hari ibu ni
mcm nk post pasal ibu
tapi dah x taw nk cte pe
dlu dah ad dah aku tulis entry pasal ibu
base la aku kan bkn saja along terbaik
tapi juga anak terbaik
( Chittt podah aku dah stat dalam mood perasan)
yela bukan time hari ibu je leh igt ibu kan
2 yang sebelum hari ibu pon aku dah post entry pasal ibu aku
bse la aku kan anak terbaik
sumpah kowang msti nk muntah baca kan
bak kata adik aku
"berbulu je aku baca entry kau long"
haha ~ 


Dalam pada xda idea ni aku nk tulis gak la 
tetiba teringat kat lagu jasa bonda
Antara bait2 liriknya berbunyi


Kau di buai mmpi dia jaga
kau bersenang die bekerja
untukmu tiada terbatas
memberi tak minta dibalas
Ingin dibinanya untukmu kehidupan yang sempurna
punya kekuatan jiwa
punyai maruah

Leterannya dari rasa luhur
Menegur sebelum terlanjur
Itulah yang diwarisi
Pesan ibu terpahat di hati
Beringat-ingatlah berpesan pesan
Untuk kebaikan
Marah bukan kebencian
Tapi tanda sayang

Engkau semakin dewasa
Berjiwa merdeka
Sedang dia semakin tua
Membilang usia
Di saat kau berjaya
Dia tiada berdaya
Semoga kau tak lupa
Jasa bonda

Ibu mmg bse tiap mlm lau die terjaga
msti die g blik aku n adik2
tgk2 law ad nyamuk tgh dok gatal cium2 ktowang ke..haha
Law leh ape yang ktowang mntak ibu msti kasi
tapi berpada2 la
cme adik aku yg kck ni je
jnis law mntak sume nk dapat je
kadang2 berbulu gak aku ngan dak ni
hehe ~ ~

Memang ibu ske bebel
tapi 2 aku rasa perkara bse la
kowang x yah tipu la bai law ibu kowang x kuat bebel
aku rasa mmg dah jadi cm satu kebisaan bagi ibu2
meleteri anak'y
tapi 2 sume tanda syang
bukan benci kan
lagi2 law ank jenis degil2
(cam aku)
tapi aku degil cket je 
(ad genetik ayah aku ni)
hehe~ ~

Dan sehingga la sekarang
dewasakah aku???
sumpah xleh trima perkataan dewasa untuk aku ni
cam xlayak lagi je digelar dewasa 
(adakah aku yg xdapat trima hakikat)
haha
Sampai skrang aku masih x malu law nk digelar ank ibu
dok celah2 ketiak ibu lagi
ni ke pgil dewasa
mmg xlayak..
hehe ~ ~


buat ibu tercinta
Selamat Hari Ibu

Aku taw bukan hari ni leh tunjuk sayang kat ibu
bkn hari ni je leh ingat ibu 
selama 360 hari ibu kte ingat kat kte
xkan 1 hari je kte ingat kat die kan
aku taw kowang sume pon cam aku
anak terbaik hari2 ingat kat ibu
(sekali lagi aku dlm mood poyo tapi nk ajk kowang poyokan diri skali)
tapi hari ni mungkin sempena hari ibu ni lagi sweet la
kalau kte dapat tunjuk yang kte sentiasa 
mengigati ibu kte kan kan kan??
Apa2 pon aku hari2 igt kat ibu aku...
hehe ~ ~

P/s: Buat ibu2 mahupon bakal ibu sedunia selamat hari ibu ataw dalam bahasa omputihnya hepy mother's day...




No comments: