May 23, 2011

Demam bila Ada Budak Kck...

Hola!!
Hari ni aku ad kt kuantan plk
biasala merentas desa dari batu kikir ke kuantan
eh kowang ingat aku sesaje je bai
xda masa lak aku nk merentas desa ke kuantan
(merentas desa pasal aku ikut jalan lama..hehe)
law xda kojo yo tak..
aku poie kuantan ni sbb nk konvo la
jmpe lak blik kengkawan lama
mengungkit nostagia bai
chewahh xleh bla tol
haha ~ ~

Aku bukan nk cte pasal konvo pon
arini tetiba rasa cm nk cte sal dak2 kck @ bby la
sbb sekarang ni dlam famly bsr aku la sume mengumpul bby
kakak spupu sume pakat tambah kuota
ble cte sal dak2 kck ni msti sume ske kan
yela msa kcik bukan main la lagi diagah2
disayang2 kan3??
tapi sok tgk la dah besar cket
dah dpat kaki
pueh la nk ngojaan budak 2
ngojaan=mengejar (bahaso kg den)

Satu lagi law cte sal dk kck ni
msti ramai owang ske kan
yela geram je tgk
comey2 lak 2
rasa nk picit la
nk ggt pon ad sbb comel sgt
bse la 2 kan
bnda ni pon selalu terjadi lam famly aku gak
kat mna ad budak kck
kat situ la sume dok berkerumun
masalahnya bukan je ank sepupu sepapat
ntah anak spo2 ntah pon dowang men nk rembat je
dukung2 bwak men

Ni la antara owang2 yg xkiro ank spe pon men sobat yo.. hehe
(suku sakat aku gak ni)

lagi2 law time knduri2
pantang sowang dukung
kang sume berkerumun kat situ
law dapat baby jenis sporting ok la
lepas sowang2 amek dukung
law dapat bby jenis xmau kat owang
ble salah sowang 2 dapat dukung
 die la yang paling best konon ea 2
yang lain tukang agah je la
pas2 picit2 sbb geram kan
ble baby 2 dah stat nanges 
sume bla yang tingal
sowang 2 je la
yang konon2 bangga dapat pgg bby 2
mle la mengelabah cari ibu budak 2
haha ~ ~

law dapt la kje kan ank buah ke
ank spupu ke
mmg kaw2 la budak kck 2 kna kerumunkan
selagi x melalak budak 2
selagi 2 la kna kje kan
Hehe ~ ~

Peristiwa ni pon berlaku gak 
kat rumah maktam ari 2
kakak spupu aku pon baru dapat bby
xsilap bby ni baru nk msuk 3 bulan
budak besar ni mmg owang tengah geram la kan
hah nsib la ko dik
hehe ~ ~



 Nama die Muhammad zikri Qayum
 (xtaw la ejaan 2 btol ke x)

Kat umah 2 dari die smpai lepas sowang2 dukung
seb bek la geng dlm gmbar diatas 2 xda
law geng2 kat atas 2 ad lagi la
abeh la budak ni..

Ni wan tam die dok kaco

Ni plak wan induk ea..

budak ni plk jenis kuat menangis
kjap lepas 2 melalak kaw2 la die
cemas kjap wan sedaro ea
hah salah owang la nk kaco kan zikri
lepas 2 umi ngan ayah die la yang jadi mangsa keaadan
kena pujuk blik ank die yang dah melalak 2
hehe ~ ~

sabar je la umi n ayah zikri ea..hehe

Tapi dak zikri ni mmg kuat melalak
dah mmg ada darah kuat melalak lam famly besar aku ni
2 yang menurun smpai ke budak ni kot
wan die pon smpai leh nek darah
jaga cucu yg kuat menagis ni
smpi cmni la ayt wan ea
"kang den robuih budak ni kang ni"
*kang aku rebus budak ni kang ni
hehe ~ ~

Bse la ble dah ad darah kuat melalak ni
mmg mcm ni la
mesti menurun smpai 7 generation pnye la
sabar je la pada ibu yang dapat ank2 kuat melalak ni ye
awk pon *marin kuat yo melalak  (*dlu)
(agknya la kan )
2 nurun kat ank 2
hehe ~ ~

No comments: