Feb 14, 2011

Bukan Hari ni je leh igt Kekasih.....

Tanggal 14 feb 
semua taw pe benda event yang berlansung pada hari 2
dari umur plg muda smpai la yang plg tua
dari yang plg kck smpai la plg besar
sbb blum g smpai tarikh ni
radio, tv, internet mcm2 lagi la media massa
yang terlibat msti bercakap pasal benda nie
nak taw pe die??
xyah bagitaw pon kowang sume taw dah kan
tapi tok melengkapkan post yang aku wat ni
aku kna la gtaw gak
pe lagi lau bkan 
Valentine Day

Time hari ni ramai la kapel2 yg amek pluang
bagi hadiah kat chinta ati kononnya
hari memperingati kekasih la kan
Tapi skrang manusia kan bkn jahil cm dlu lagi
lam media massa dah di war-war kan hari velentine
semua umat yang beragama islam dilarang sma skali untuk menyambutnya
kerana haram hukumnya yaaa
mcm2 versi gak yang aku dengar
tapi yang pastinya kita mmg xleh meraikan hari ini
sbb hari ini berkaitan dgn kepercayaan agama kristian

Tapi aku rasa orang islam kte mgkin
dah ada kesedaran cket
Pemuda pemudi skrang sume dah berpelajaran tggi
btol jgk ble dgr2 ceramah
msti ckp nk igt kekasih bkn pada 14 feb je kan
abes xkan setaun skali baru nk igt kekasih kot...

Tadi aku kua la jgk
weh chantek cket bai
den kua bkn smbut ari kekasih
aku sensorang je tadi ad hal cket pagi
pas2 aku jenjalan la sowang2
ad gak la aku tgk mamat yang bwk bunga 
pe lagi tok awek la kan



ad gak aku tgk kapel 2 jalan
pegang tangan
tapi pgg tangan 2 xda hal la
x hari valentine pon kapel rmai yang pgg tangan
tapi kat tgn awek die ad bear2 bai
baru bli la 2
eleh nk tunjuk die ad bear2 baru smpena valentine la 2


Yang lagi mengejutkan aku
eh patutnya aku xleh terkejut
yela hari valentine ni kan sume taw
tua muda bsr kck kan...
hah smbung blk
masa ak nek bus ad dak skola nek
pkai bju PJK skola lagi 2 bai
nek bus bwak beg Famous amous 
aku smpat intai gak
ad coklat ngan bear2 lak 2
penat mak die bagi wit suh bli nsk time rehat
die leh plk bli ceklat tok awek


Tapi yang aku rasa kagum
sume kapel2 yang aku tgk bwk adiah sume cina
bkn la xda kapel mlayu
ad je tapi xda la ak tgk bawak adiah
bunga, bear2 ceklat la bagai
walaupon mgkin dowang dating tapi xda la 
nmpak cam nk sambut hari kekasih kan
mungkin gak sebab hari kekasih tahun ni 
sehari sblom maulud nabi
sekurang2nya orang kte masih hormat
Hari keputeraan nabi kte
walaupon masih ad segelintir yang belum tersedar...

No comments: