Feb 12, 2011

Main uno card jom!!

Masa aku dok kemas2 barang lam blik 2
terjumpa la sekotak kad ni..
Weh bkan poker bai
den x men la judi2 ni
Kad uno la...
Kad ni aku bli masa tgh prektikal kat mydin usj dlu
tapi skali je ktowang men 
aku la yang ajar fieza n mieza main 
lepuk lak jadi tukang cong card...

Kad ni mengembalikan balik nostalgia zaman 
skola2 dlu
time zaman aku skola menengah
ngan spe lagi law bkn geng2 babang la
pantang ad masa men card uno je keje
kat medan selera jadi
kat bwah umah jadi
kat tepi padang pon jadi
kat lam klas pon buleh lau time ckgu xda...
mmg kaw2 punye gle men uno
tapi uno dlu lain
plain je xda gambar2 mcm skrng
mickey mouse la
barbie la
aladdin la
ntah ponamo laie la gambar merapik ea 2..
dlu2 uno card ni mahal dowh...
2 yang nk bli pon payah
tapi skrang 4 ringgit je dh leh dapat


 Yang ni uno zaman aku skola dlu

yang ni plk uno jenis zaman sekarang

Yang ni yang aku bli kat mydin 2..

ble dah jmpe uno ni pe lagi
adik2 aku pon layan gak main menatang ni
kol 1 lbeh pon layan
tambah la si izuan gomok (spupu aku)ni ado kek umah den
die yang baru nk blaja pon join yo main..

memasing tunjuk skil cong kad cam main kad poker lak

Sesi penerangan cara bermain dan peraturan kepada ahli baru..

Permainan yang semakin sengit..

Ntah ape suwey aku pepagi bute ni aku la yang plg bnyk kad skali!!


Tapi skrang uno dah lagi upgrade
bkan takat ad kad bodo cmni je
dah mcm2 stail ada 
uno attack la
uno stako la
uno spin la
kejadah meraban ape ntah lagi...
Pape pon uno card ttp nostalgia..
dah la 2 bai
ngantuk bona lak raso ea hah..
moh la poie tido...



2 comments:

Berto said...

UNO? apa barang, main poker la weyh, keh keh

Isyane Syamimi Ishak said...

hehe...ajar la bai... ne reti...
karok ikut lagu pandai la..haha