Jul 24, 2019

Cara - Cara Makan di Sushi King!!

Hello gais!! Assalammualaikum... Lama tak bersiaran bukan tiada idea cuma tiada masa cheewahh.. Post kali ni mmg nampak cam kelaka sikit sbb nampak cam aku jakun la kan.. Eh eh suka ati la nk gelakkan aku ke ape tapi mmg selama hampir 3 dekad hidup di dunia ni, ini lah pertama kali aku jejakkan kaki ke Sushi King gais... Aku rasa rmai je cam aku kot tapi xnak ngaku kan..Tak pun sebenarnya lama dah teringin tapi takut tak pandai cam aku lah .. Yelah main ambik2 je pinggan yang berpusing kat conveyor tu ehh xyakin la..haha.. Aku pun kuat nak redah kedai sushi ni pun sbb en Cinta Ati tu ntah kena sampuk hantu jepun agaknya dari raya puasa aritu nak membedal sushi ni dekat raya aji baru dapat haaa ..Dont worry gais yang newbie meh aku share pengalaman pertama aku..

Masa aku sampai xla segan sangat sebab mmg ada staff Sushi King yang serve kat depan pintu tu so dia dah bagi no meja masuk je la cari no meja.. Tapi kalau korang xkena serve masuk je la belagak cam pandai cari meja duduk..

Kat meja mmg dah ada button so korang xyah angkat tangan ke swiittt2 pelayan tu kau tekan je button tu kalau nk order air ataupun nak order makanan lain selain dari atas conveyor tu.. Kalau rasa xnak order mknan dalam menu kau ambik je la yang bejalan atas conveyor tu.. Tu pun dah bnyak pilihan dah.. Kalau rasa mcm xyakin eh sedap ke ni ek??ehh yg ni plk sedap x?? Boleh la buat research sikit kat laman web Sushi King.. Ada di tunjuk kan setiap jenis dan bahan dia apa..

Dah puas tgk pinggan bergerak perut pun dah kenyang tekak pun dah loya2 sikit boleh la tekan button dan mintak bill.. Nanti pelayan akan hantar bill dan sila bayar di kaunter.. Akhirnya berjaya la kau makan sushi di Sushi King..Ini asik2 layan Sushi Giant, Aeon Big sesekali nak gak merasa Sushi King kan..

Oh ya sebelum lupa piring sushi tu ada warna... Setiap warna harga berlainan ye piring dia ada warna :-


Biru - RM 2.12
Beige  - RM 3.18
Pink - RM 4.24
Merah - RM 5.30
Purple - RM 6.36

Ok harga ni aku google je ye sbb masa aku pergi makan tadi ada bonanza sume piring harga Rm 3.12 yang purple pun harga flat gais..tapi orang ramai la siap limit lagi dia bgi limit per entry 45 minit saje.. Tapi cukup sesangat la 45 minit tu bkn lama naa makan sushi..Tinggal bedal je apa yang bergerak tu.. Haaa satu lagi sebelum lupa jugak kalau dah makan tu susun la pinggan ikut warna supaya mudah pelayan nk kira..
Ok gais semoga info ini bermaanfaat untuk nubis2 mcm aku... Chow!!

P/s : Sorry gais xda gambar nak share.. terlampau eksited first time masuk aku makan je sampai xsempat ambik gambar... Lagipun 45 min je dia bagi aku takut leka ambik gambar xsempat makan plk..haha

No comments: