Apr 10, 2014

Her Diary Vs His Diary.....


Hola Readers!!!
wuhuuu ketandusan idea lama sgt dah ni..
tapi semalam kat facebook aku ada jumpe 1 post gambar yang menarik
jom nk share ngan korang..

 

 So.... apa pandangan anda??
dari sudut pemikiran seorang Wanita dan lelaki..
Adakah Pn wanita ni yang terlalu complicated?
atau kah En Lelaki yang terlalu simple??

Atau boleh jadi juga
'women want an ear but men want a solution'
(aku xreti nk sampaikan lam bahasa melayu hahaha)
atau mungkin fitrahnya golongan wanita ni
selalu overthink of everything??  

Pada aku??
ya aku pernah mengalami situasi diatas
kekerapan ia berlaku??
aku sendiri xtaw..
tapi yang pastinya situasi ini berlaku zaman sebelum aku bergelar tunangan mahupon seorang istri..

Pandangan aku??
kepada En Lelaki,
golongan wanita ni ada ketikanya sgt comlicated..
dan terlalu memikirkan perkara2 yang berlaku disekeliling
dan akan membuat kesimpulan yang mugkin negatif
atau mungkin positif..

Jadi masalah seperti ini sebenarnya boleh diatasi..
apa salahnya anda beritahu sahaja masalah anda..
pada pandangan anda, mungkin hanyalah masalah kecil
yang anda mampu selesaikan seorang diri..
itulah ego seorang lelaki..
tapi sebenarnya menyimpan masalah itulah
yang menyebabkan segala emosi anda terganggu dan turut 
mengganggu emosi insan tersayang..

Jadi berkongsilah segalanya
sama ada ianya kecil atau besar pada pandangan anda..
kadangkala perkara yang kecil itulah yang boleh mencetuskan
sesuatu yang lebih besar..
Dan jangan pandang rendah pada wanita yang sentiasa bersama anda
kerana disebalik kejayaan seorang lelaki
bertulang belakangkan seorang wanita..
sama ada ianya ibu, istri, tunang,kekasih...

P/s : Encik Lelaki sila ambil perhatian..haha 


No comments: