Sep 12, 2014

UPSR 2014 Kebocoran????


Hola Readers!!!
Yuhuu setelah sekian lama menyepi
aku kini kembali
haha~~

Aku memang salu mcm ni
wt korang ternanti2 entry baru aku...
Hakk Tuih!!
cammon la mcm la owg dok tgu entry aku ye dak??
apa salahnya aku perasan
yang perasan pon aku bukan kowang
hehe~~

Ok2 berbalik pada topik hangat kita baru2 ini..
soklan Exam UPSR Bocor???
patutnya adik2 yang amek UPSR ni
dah jerit HOOREYY3 dah hari ni..
dah MERDEKA!!!
tapi malang betol nasib mereka bila 
kena repeat balik...

Aku tgk paper
mcm2 muka sedih keluar..
yela darjah 6 kot..
ko bayangkan budak besar 2 dah nk epy abih exam
skali kena ulang semula..
aku yang dah tua ni pon
law kena repeat balik jawab exam mau meraung..
haha ~~

Bagi aku benda ni kalau x dijadikan isu
xkan jadi...
Kes soklan bocor ni bukan baru la..
dari zaman dulu2 kala lagi..
exam memang sinonim dengan soalan bocor..
yang menjadi masalahnya bila isu ini diperbesarkan...
Boleh plak tersebar2 kat laman sosial bagai..
ni masalahnya ble ada media2 sosial ni..
dulu mana ada..
soalan bocor pon orang xtaw sgt..
selamat je jwb peksa dengan jayanya..

Pada aku patutnya benda ni boleh jadi win-win situation
sebabnya yg mengubal soalan 2 cikgu..
law murid cemerlang cikgu gak dapat nama..
murid pon epy dapat result gempak 
walaupon agak kotor la permainan di situ kan..
tapi bak kata orang cina
man-man lo!!
Diam-diam sudah la kan...

hah ni bila dah jadi mcm ni..
nasib la masing2..
murid pon azab nk kena repeat exam..
kredibility serta intergriti guru pon dipersoalkan..
Ape lagi nk buat benda pon dah berlaku..
hadapkan je la..
teknologi tinggi pon adakalanya menyusahkan..
semua nk sebar..

So malas nk pnjag cite..
buang yang keruh ambil yang jernih..
apsal mcm xda kena mengena??
wakakaka~~

  
 

No comments: